Anest. intenziv. Med. 2010;21(2):91-94
Výuka základní resuscitace rodičů nedonošených dětí - retrospektivní analýza dotazníkůResuscitace - Původní práce
- 1 Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Univerzita Karlova v Praze, Lékařská fakulta v Hradci Králové, Fakultní nemocnice Hradec Králové
- 2 Dětská klinika, Univerzita Karlova v Praze, Lékařská fakulta v Hradci Králové, Fakultní nemocnice Hradec Králové
- 3 Ústav sociálního lékařství, Univerzita Karlova v Praze, Lékařská fakulta v Hradci Králové
Cíl studie:
Cílem práce bylo retrospektivní analýzou dotazníků zjistit, jak účastníci kurzů základní resuscitace nedonošených dětí hodnotí jejich přínos pro ně samé a zda formu, v jaké jsou pořádány, považují za vhodnou.
Typ studie:
Retrospektivní analýza.
Typ pracoviště:
Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Dětská klinika fakultní nemocnice.
Materiál a metoda:
Do retrospektivní analýzy bylo zahrnuto 100 rodičů předčasně narozených dětí od října 2006 do ledna 2009, kteří prošli kurzem základní resuscitace a vyplnili dotazník. Na 8 otázek měli respondenti možnost odpovídat na pětistupňové škále. Použity byly deskriptivní statistické metody.
Výsledky:
Za sledované období bylo vyhodnoceno 100 dotazníků. Návratnost byla 100%. Na otázku: "Absolvoval/a jste někdy kurz první pomoci?" odpovědělo kladně 50 % , záporně 45 % respondentů a 5 % respondentů si nevzpomíná, zda někdy kurz resuscitace absolvovalo. Na otázku: "To, co se v kurzu říkalo, bylo srozumitelné." odpovědělo souhlasně 98 % respondentů, 2 spíše souhlasili. "To, co jsme se učili, jsme měli možnost si prakticky vyzkoušet.", byla otázka, na kterou 98 % respondentů odpovědělo zcela kladně a 2 % spíše souhlasila. Na otázku: "Mohu říci, že absolvování kurzu bylo pro mě přínosem." odpověděli respondenti v 99 % kladně, 1 účastnice spíše souhlasila.
Závěr:
Účastníci kurzů je hodnotili jako přínosné a formu, v jaké jsou pořádány považovali za vhodnou.
Klíčová slova: základní resuscitace; dotazník; nedonošený novorozenec
First Aid Courses (basic life support) for parents of pre-term newborns - a retrospective analysis of questionnaires
Objective:
The aim of this study was to assess the participants' retrospective feedback on the courses.
Design:
Retrospective analysis.
Setting:
Department of Anaesthesiology and Intensive Care, Department of Paediatrics, University Hospital.
Materials and methods:
We analysed 100 questionnaires in this retrospective study. The questionnaires were filled in by the pre-term newborns' parents who took the first aid course between October 2006 and January 2009. The participants answered eight questions on a five degree scale. We analysed the results using descriptive statistics methods.
Results:
One hundred questionnaires were analysed. The return was 100%. Question: "Have you ever taken a first aid course?" 50% participants answered in the affirmative, 45% negative and 5% respondents did not answer. Question: "Was everything that was said at the course understandable?" 98% participants answered in the affirmative. Question: "Did passing this first aid course benefit you?" 99% participants answered in the affirmative.
Conclusion:
Participants of the courses evaluated the courses and their format positively.
Keywords: first aid; pre-term newborn; questionnaire
Zveřejněno: 1. duben 2010 Zobrazit citaci
Reference
- Bydžovský, J. První pomoc. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004, 76 s. ISBN 80-247-0680-6.
- Gil, L., Herbon, F., Little, A. et al. Investigation of the causes of infant sudden unexpected death in children younger than one year in Bariloche city and surrounding areas. Arch. Argent. Pediatr., 2008, 6, p. 518-523.
- Grupo de trabajo en muerte súbita del lactante. Nuevas recomendaciones para la disminución del riesgo del síndrome de muerte súbita del lactante. Arch Argent Pediatr, 2000, 98, p. 239-243.
- Hauck, F. R. Changing epidemiology. In Byard, R. W., Krous, H. F. Sudden infant death syndrome. Problems, progress and possibilities. London: Arnold, 2004, p. 31-57.
- Hunt, C., Hauk, F. Sudden Infant Death Syndrome. CMAJ, 2006, 174, p. 1861-1869.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Kaniok, R., Veselá, P. Výuka první pomoci metodou e-learningu určená rodičům rizikových novorozenců. In Schwarz, D., Dušek, L., Štípek, S., Mihál, V. Konference Mefanet 2008. Brno : Masarykova univerzita, 2008, s. 31.
- Malloy, M. H., MacDorman, M. Changes in the classification of sudden unexpected infant deaths: United States, 1992-2001. Pediatrics, 2005, 115, p. 1247-1253.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...