Anest. intenziv. Med. 2000;11(6):279-282
Základy komunikace anesteziologa s pacientem a příbuznýmiČlánky
- Klinika anesteziologie a resuscitace, 3. LF UK Praha, přednosta doc. MUDr. Jan Pachl, CSc.
Práce popisuje na základě literatury i osobních zkušeností autorů základní komunikační dovednosti, které by měl zvládat anesteziolog v rutinnípraxi. Zvlášť je zdůrazněn význam předanestetické vizity a popsány některé psychologické techniky pro přípravu dospělého i pediatrického pacienta(případně jeho rodičů) před anestezií a problematika sdělování špatných zpráv.
Klíčová slova: lékařská etika; anesteziologie
The Principles of Communication between an Anaesthesiologist and Patient with Relatives
The paper based on both literature and personal experience presents basic communication skills every anaesthesiologist should be capable of inroutine practice. Preanaesthetic visits are of special importance. There are described psychological techniques for preoperative preparation of bothadult and pediatric patient prior to anaesthesia, as well as the communication skills concerning telling bad news.
Keywords: medical ethics; anaesthesiology
Zveřejněno: 1. prosinec 2000 Zobrazit citaci