Anest. intenziv. Med. 2023;34(4):143-144 | DOI: 10.36290/aim.2023.066
Akreditační kritéria našich pracovišť - máme měnit?Editorial
- 1 Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Univerzita Karlova v Praze, Lékařská fakulta v Hradci Králové, Fakultní nemocnice Hradec Králové, Hradec Králové
- 2 Klinika anesteziologie a resuscitace, Fakultní nemocnice Královské Vinohrady, Univerzita Karlova v Praze, 3. LF UK, Praha
- 3 Department of Anesthesia, Pain Management and Perioperative Medicine, Dalhousie University, Halifax, Nova Scotia, Canada
- 4 Fakulta zdravotnických studií, Technická univerzita v Liberci
- 5 Fakulta zdravotnických studií, Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
Vloženo: 6. prosinec 2023; Přijato: 6. prosinec 2023; Zveřejněno: 15. prosinec 2023 Zobrazit citaci
Reference
- Frank JR, Taber S, van Zanten M, Scheele F, Blouin D; International Health Professions Accreditation Outcomes Consortium. The role of accreditation in 21st century health professions education: report of an International Consensus Group. BMC Med Educ. 2020 Sep 28;20(Suppl 1):305.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Shorten G, Bahrey L, Bardia A, De Hert S, Guasch E, Holmboe E, et al. A consensus statement on the meaning, value and utility of training programme outcomes, with specific reference to anaesthesiology: A consensus statement on training programme outcomes. Eur J Anaesthesiol. 2023 Aug 1;40(8):596-607.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Shorten GD, De Robertis E, Goldik Z, Kietaibl S, Niemi‑Murola L, Sabelnikovs O. European Section/Board of Anaesthesiology/European Society of Anaesthesiology consensus statement on competency‑based education and training in anaesthesiology. Eur J Anaesthesiol. 2020 Jun;37(6):421-434.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Fuller SL, Ambardekar AP, Diachun CAB, Kearney MD, Long TR, Miller Juve AK, et al. Competency‑Based Time‑Variable Anesthesiology Residency Training: Identification of Problems and Solutions. Anesth Analg. 2023 Jul 14.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Woodworth GE, Marty AP, Tanaka PP, Ambardekar AP, Chen F, Duncan MJ, et al. Development and Pilot Testing of Entrustable Professional Activities for US Anesthesiology Residency Training. Anesth Analg. 2021 Jun 1;132(6):1579-1591. doi: 10.1213/ANE.0000000000005434. PMID: 33661789.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Burkhart CS, Dell‑Kuster S, Touchie C. Who can do this procedure? Using entrustable professional activities to determine curriculum and entrustment in anesthesiology - An international survey. Med Teach. 2022 Jun;44(6):672-678. doi: 10.1080/0142159X.2021.2020231. Epub 2022 Jan 12. PMID: 35021934.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- https://www.rcoa.ac.uk/safety‑standards‑quality.
- https://www.esaic.org/about/committees/ataic‑committee/.
- Scudellari A, Bubenek S, Goldik Z, Bilotta F. A plea for standardisation in the duration of training in anaesthesiology and intensive care medicine across Europe: A survey of representatives of the European National Anaesthesia Societies Committee. Eur J Anaesthesiol. 2023 Feb 1;40(2):138-140. doi: 10.1097/EJA.0000000000001789. Epub 2022 Dec 13. PMID: 36514804.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...